JPG OCH RAW

Tänkte bara ta de lite kort om jpg och raw, inget som intresserar dig? då är de nog inte så värt att läsa de här inlägget kan jag säga nu på direkten..

iallfall så tänkte jag visa några bilder här nedan och där ser ni säkert skillnaden på dom olika formaten, när man fotar i JPG så redigerar kameran bilderna lite såsom ljusstyrka och så men om man inte vill att kameran ska göra så så kan man ställa in så man fotar i ett annat format dvs  i raw-format bilderna är helt råa då ( orörda kan man säga ) och oftast ska jag säga så blir bilderna bättre efter man redigerat sina raw bilder än om man fotar med jpg, sen så kanske alla inte tycker som jag men jag tycker i varje fall bilderna blir bättre med raw efter redigering, men däremot går de inte att redigera sina raw filer i alla program jag själv använder mig av adobe photoshop cs 4, förstod du inte riktigt? kolla då in något av dom här inläggen hos emelie ohlsson eller hos victoria,


/ sara


kommentarer

♦ KOMMENTERA HÄR:

♦ NAMN:
Kom ihåg mig?

♦ E-POSTADRESS: (visas ej)

♦ DIN BLOGG:

♦ KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0